Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılına ilişkin ölüm ve ölüm nedenleri istatistiklerini kamuoyuyla paylaştı. Veriler, hem ölüm sayısında hem de intihar vakalarında artış yaşandığını ortaya koydu. Geçen yıl 491 bin 684 kişi yaşamını yitirirken, her üç ölümden biri dolaşım sistemi hastalıklarından kaynaklandı. Öte yandan intihar sayısı 4 bin 599'a yükselerek son çeyrek yüzyılın en yüksek seviyesine ulaştı.

Kalp ve dolaşım sistemi hastalıkları ilk sırada
TÜİK verilerine göre 2025 yılında ölümlerin yüzde 34,7'si dolaşım sistemi hastalıklarından kaynaklandı. Bunu yüzde 16,1 ile iyi ve kötü huylu tümörler, yüzde 15,1 ile solunum sistemi hastalıkları izledi.
Dolaşım sistemi hastalıklarına bağlı ölümlerde en büyük payı yüzde 42,3 ile iskemik kalp hastalıkları aldı. Diğer kalp hastalıkları yüzde 24,6, serebrovasküler hastalıklar ise yüzde 18,2 oranında kaydedildi.

En yüksek ölüm hızı Sinop'ta, en düşük Şırnak'ta
Bin kişi başına düşen ölüm sayısını gösteren kaba ölüm hızı 2025 yılında binde 5,7 olarak gerçekleşti. Bu alanda ilk sırada binde 10,8 ile Sinop yer alırken, Kastamonu, Giresun ve Balıkesir en yüksek oranlara sahip diğer iller oldu.
En düşük kaba ölüm hızı ise binde 2,3 ile Şırnak'ta ölçüldü. Şırnak'ı Hakkari, Van, Batman ve Şanlıurfa takip etti.

İntihar sayısı yükselişini sürdürüyor
TÜİK'in açıkladığı verilere göre 2024 yılında 4 bin 509 olan intihar sayısı, 2025'te 4 bin 599'a çıktı. Yüz binde 5,27 olan kaba intihar hızı da yüz binde 5,36'ya yükseldi.
Veriler, son yıllarda intihar vakalarında düzenli bir artış yaşandığını gösterirken, 2025 yılı 2001'den bu yana en yüksek intihar sayısının kaydedildiği yıl olarak istatistiklere geçti.