09 Haziran 2026, Salı
Diyarbakır
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Amed TV | Muş | Muş’ta doğayı talan edenlere 700 bin liraya yakın ceza yolda

Muş’ta doğayı talan edenlere 700 bin liraya yakın ceza yolda

Muş’ta çiriş ve kenger gibi yabani bitkilerin kökünden sökülerek kamyonlarla taşınması yasaklandı. Kuralları çiğneyenlere ağır para cezaları kesilecek.

Muş’ta çiriş ve kenger gibi yabani bitkilerin kökünden sökülerek kamyonlarla taşınması yasaklandı. Kuralları çiğneyenlere ağır para cezaları kesilecek.

Muş’ta doğayı talan edenlere 700 bin liraya yakın ceza yolda

Muş dağlarında baharın gelişiyle filizlenen çiriş, kenger, ışgın ve salep gibi bitkiler artık koruma altında. Valilik, bu ürünlerin ticari kazanç uğruna kökünden sökülüp tırlarla şehir dışına taşınmasına karşı düğmeye bastı. Doğal döngünün bozulmasını engellemek isteyen ekipler, denetimleri sıkılaştırdı.

Doğa talanına ağır yaptırım geliyor

Valilik ve Milli Parklar Müdürlüğü, bitkilerin bilinçsizce toplanmasının bölgedeki biyolojik çeşitliliği yok ettiğini vurguluyor. Özellikle kenger ve ışgın gibi bitkilerin kökleriyle sökülmesi, bu türlerin bir sonraki yıl tekrar yetişmesini imkansız hale getiriyor. Jandarma ve emniyet birimleri, özellikle şehir çıkışlarında ve toplu sevkiyat yapan araçlarda kontrolleri artırdı. Kuralları ihlal ederek doğaya zarar veren kişilere 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında yaklaşık 700 bin liraya varan idari para cezaları kesilecek.

Esnaftan bilinçli toplama çağrısı

Bölge esnafı Burhan Sayılgan, bu bitkilerin sağlık açısından değerine dikkat çekerek vatandaşları uyardı. "Bitkileri kökünden sökmek, geleceğimizi yok etmektir" diyen Sayılgan, valiliğin aldığı koruma kararlarına herkesin uyması gerektiğini belirtti. Yetkililer, hem doğayı korumak hem de nesli tükenme riski olan türleri kurtarmak için vatandaşları daha hassas davranmaya davet ediyor. Bundan sonraki süreçte, denetimlerin sadece kırsalda değil, tüm ticari sevkiyat noktalarında daha sıkı şekilde devam etmesi bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız