Meteoroloji verileri Diyarbakır'da termometrelerin 42 dereceyi göreceğini işaret ederken, ilçeler arasındaki sıcaklık farkı dikkat çekiyor; uzmanlar güneş çarpmasına karşı uyarıyor.
Diyarbakır’da yaz mevsiminin en bunaltıcı günleri yaşanıyor. Bölge genelinde mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıkları, yaşamı zorlaştırmaya devam ediyor. Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün son tahminlerine göre, kent genelinde sıcaklıklar 42 dereceye kadar tırmanırken, ilçeler arasındaki sıcaklık dengesizliği de göze çarpıyor.
İlçe ilçe sıcaklık tablosu
Verilere göre, Diyarbakır’ın Bismil ilçesi 42 derece ile kentin en sıcak noktası olarak öne çıkıyor. Bismil’i 38 derece ile Sur, Yenişehir ve Çınar takip ederken; Bağlar ve Çermik 37, Kayapınar 36, Ergani, Kulp ve Çüngüş ise 35 derece ile günü geçirecek. Özellikle Çüngüş ile Bismil arasındaki 7 derecelik sıcaklık farkı, kentin mikro klima özelliklerini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Sıcak hava dalgası etkisini sürdürecek
Hava sıcaklıklarında önümüzdeki günlerde de kayda değer bir düşüş beklenmiyor. Rüzgarın kuzey ve batı yönlerinden hafif esmesi beklenirken, öğle saatlerinde güneşin dik açıyla gelmesi risk oluşturuyor. Uzmanlar, özellikle kronik rahatsızlığı olan vatandaşların ve yaşlıların güneşin en etkili olduğu saatlerde dışarı çıkmamaları konusunda ısrarlı uyarılarda bulunuyor.