08 Haziran 2026, Pazartesi
Diyarbakır
Açık
33°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Amed TV | Diyarbakır | Diyarbakır’da hastane ihmali iddiasıyla süren dava 8 yıldır sonuçlanmadı

Diyarbakır’da hastane ihmali iddiasıyla süren dava 8 yıldır sonuçlanmadı

Diyarbakır’da 2016 yılında ikiz bebeklerini dünyaya getiren anne, hastane ihmali sonucu bir kızının ağır engelli kaldığını öne sürerek dava açtı.

Diyarbakır’da 2016 yılında ikiz bebeklerini dünyaya getiren anne, hastane ihmali sonucu bir kızının ağır engelli kaldığını öne sürerek dava açtı.

Diyarbakır’da hastane ihmali iddiasıyla süren dava 8 yıldır sonuçlanmadı

Diyarbakır’da yaşayan 6 çocuk annesi Nefes Çakırbeyli, 8 yıl önce ikizlerini dünyaya getirdiği özel hastanede büyük bir trajedi yaşadı. Ailenin iddiasına göre, doğum sonrası yoğun bakımda kalan bebeklerden biri oksijensiz kalarak yüzde 99 oranında engelli hale geldi. Çakırbeyli, hastanenin ihmalkar davrandığını ve durumun kendilerinden gizlendiğini savunuyor.

İHMAL ŞÜPHESİYLE BAŞLAYAN HUKUK MÜCADELESİ

Çakırbeyli, diğer üç çocuğunu devlet hastanesinde sağlıklı bir şekilde dünyaya getirdiğini, ikizleri için ise daha konforlu olacağını düşündüğü özel bir hastaneyi seçtiğini anlatıyor. Ancak süreç beklediği gibi ilerlemedi. Yoğun bakımdaki bebeklerden biri taburcu edilirken, diğer bebeğin sağlık durumu hakkında aileye net bilgi verilmedi. Aile, bebeğin gelişimindeki yavaşlığı fark edip başka bir hastaneye başvurduklarında, kızlarının hem zihinsel hem de bedensel engelli olduğu gerçeğiyle yüzleşti. 2018 yılında Özel Bağlar Hastanesi hakkında dava açan aile, aradan geçen 8 yıla rağmen adaletin sağlanmasını bekliyor.

ADALET ARAYIŞI ÇARESİZLİĞE DÖNÜŞTÜ

Anne Çakırbeyli, kızının konuşamadığını, yürüyemediğini ve sadece işaret diliyle iletişim kurabildiğini belirterek, diğer çocuklarının yaşadığı travmaya da dikkat çekiyor. İkiz kardeşin, "Keşke kardeşim sağlıklı olsaydı da beraber okula gitseydik" sözleri ailenin yaşadığı acıyı özetliyor. Hastanenin duruşmalara çok sayıda avukatla katılması, aileyi maddi ve manevi yönden zorluyor. Hastane yetkilileri ise hukuki süreç devam ettiği gerekçesiyle şimdilik sessiz kalmayı tercih ediyor. Acılı anne, Sağlık Bakanlığı ve yetkili mercilerden hastanenin denetlenmesini ve kızının davasının bir an önce sonuçlanmasını istiyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız