Silopi’de sağlık hizmetlerinin daha verimli hale gelmesi için sendikalar ve yerel dernekler bir araya geldi. Sağlık-Sen Şırnak Şube Başkanı Sabğatullah Anmal, bölgenin stratejik önemine rağmen sağlık altyapısının yetersiz kaldığını belirtti.
Yönetim anlayışında istikrar şart
Toplantıda, Şırnak’ta son 10 yılda 8 kez İl Sağlık Müdürü değişmesi eleştirildi. GIRIK-DER Başkan Yardımcısı İbrahim Utfurak, bu sık değişimin projelerin sürdürülebilirliğini engellediğini savundu. Katılımcılar, yerel ihtiyaçları bilen yöneticilerin görev almasının hizmet kalitesini artıracağı görüşünde birleşti.
Çalışanlar ağır yük altında
Anmal, sağlık personelinin personel yetersizliği nedeniyle angarya iş yüküyle çalıştığını hatırlattı. Sendika olarak sadece özlük hakları için değil, sistemin geneli için mücadele ettiklerini vurguladı. BEREDERYA Derneği Başkanı Selim Taşkın ise kurumlar arası iş birliğinin, vatandaşın sağlık hizmetine erişimini kolaylaştıracağını belirtti. Bundan sonraki süreçte, yerel STK’ların sağlık politikalarına daha fazla dahil edilmesi bekleniyor.