Muş genelinde 2025-2026 eğitim öğretim yılı bugün resmen sona erdi. Sabah saatlerinde okullara koşan binlerce öğrenci, karnelerini alarak yaz tatilinin ilk gününe merhaba dedi.
Öğrencilerin karne sevinci
Prof. Dr. Vahit Özmen İlkokulu’ndaki törene Muş Valisi Avni Çakır da katıldı. Kentte 702 okulda toplam 96 bin 341 öğrenci ve 6 bin 717 öğretmen dönemi noktaladı. Vali Çakır, sınıfları tek tek ziyaret ederek çocukların heyecanına ortak oldu. Devletin önceliğinin çocukları geleceğe güçlü hazırlamak olduğunu vurgulayan Çakır, eğitimde ortak dayanışmanın önemine dikkat çekti.
Başarı grafiği yükseliyor
Muş’un son yıllarda LGS ve üniversite sınavlarında ciddi bir ivme yakaladığını belirten Vali Çakır, sadece akademik değil sosyal ve sportif başarıları da önemsediklerini ifade etti. Vahit Özmen Ortaokulu’nun Türkiye beşinciliği gibi derecelerin doğru yolda olduklarını gösterdiğini söyleyen Çakır, velilere ve öğretmenlere teşekkür etti. Şimdi öğrenciler için dinlenme vakti; peki bu tatil süreci yeni dönemde başarıyı nasıl etkiler? Okulların açılacağı güne kadar Muş’taki eğitim sistemi bu ivmeyi korumaya odaklanacak.