Diyarbakır 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi, 19 yaşındaki Helin Eren’in hayattan koparılmasıyla ilgili süreci başlattı. Henüz 3 aylık hamile olan Helin’in öldürülmesine dair görülen ilk duruşmada, sanık Siyabent Şeker de hazır bulundu. Mahkeme salonunda taraflar ilk kez karşı karşıya gelirken, davanın seyri kamuoyunun dikkatini çekti.

Duruşmada neler yaşandı
Sanık Siyabent Şeker, SEGBİS yerine duruşmaya bizzat katılma talebinde bulundu ve mahkeme bu talebi onayladı. Dosyada sanığın suçu işlediğine dair kendi itirafları bulunuyor. Avukatlar, sanığın eşini tasarlayarak ve eziyet çektirerek öldürdüğünü vurguluyor. Bu nedenle mahkemeden hiçbir indirim uygulamadan en ağır cezayı vermesini talep ediyorlar.

Bundan sonra ne olacak
Mahkeme heyeti, eksik evrakların tamamlanması ve sanık ifadelerinin alınması için duruşmayı 29 Eylül tarihine erteledi. Ailenin ve avukatların en büyük beklentisi, sanığın sadece eşini öldürmekten değil, karnındaki bebeğin yaşam hakkını elinden almaktan da yargılanması. Hukuki süreç, sanığın ceza alıp almayacağı ve verilecek cezanın kapsamı üzerinden devam edecek.



