Diyarbakır’da yaşanan vahşet, 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. 19 yaşındaki Helin Eren, boşanma aşamasında olduğu eşi Siyabent Şeker tarafından sokak ortasında katledilmişti.

Sanığın duruşma talebi kabul edildi
Tutuklu sanık Siyabent Şeker, mahkemeye cezaevinden SEGBİS sistemiyle bağlandı. Şeker, savunmasını bizzat duruşma salonunda yapmak istediğini belirtti. Mahkeme heyeti bu talebi kabul ederek duruşmayı erteledi. Helin’in avukatları ise bu karara itiraz etti.

Anne ve kuzenden çarpıcı iddialar
Duruşmada söz alan anne Kıymet Eren, kızının evliliği boyunca işkence gördüğünü söyledi. "Ailesi bebeği istemiyordu, kızımı zorla hastaneye götürdüler" diyen anne, sanığın sadece kızını değil, karnındaki bebeği de öldürmekten yargılanmasını talep etti. Tanık olarak dinlenen kuzen Z.M. ise olay anını gözyaşları içinde anlattı. Z.M., sanığın Helin’i yemek bahanesiyle kandırıp yanına çağırdığını ve hiçbir şey söylemeden ateş ettiğini belirtti. Mahkeme, sanığın tutukluluk halinin devamına karar vererek dosyayı 29 Eylül’e erteledi.



