Batman’ın Gercüş ilçesinde çiftçiler, bölgenin en önemli geçim kaynaklarından biri olan Antep ve Siirt fıstığı için zorlu bir sürece adım attı. Hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte bahçelerin yolunu tutan üreticiler, verimi artırmak için ağaçları tek tek elden geçiriyor.
AŞILAMA DÖNEMİ BAŞLADI
Üreticiler yabani ağaçları kaliteli türlere dönüştürmek veya mevcut ağaçların verimini katlamak için aşı bıçaklarını hazırladı. Yusuf Kavak, fıstık aşılamasının büyük bir sabır ve ustalık istediğini vurguladı. Sıcaklar bastırmadan sabahın erken saatlerinde çalışmanın, aşının tutma şansını artırdığını ifade eden Kavak, bu sezon için umutlu olduğunu belirtti.
KALİTE VE REKOLTE BEKLENTİSİ
Gercüş’ün iklimi ve toprağı fıstık üretimi için oldukça elverişli koşullar sunuyor. Çiftçiler, göz aşısı yöntemiyle bahçelerindeki ürün kalitesini yükseltmeyi amaçlıyor. Doğru zamanda yapılan bu uygulama, üreticinin yıl sonundaki kazancını doğrudan belirliyor. Şimdi gözler, yapılan bu yoğun emeğin hasat döneminde nasıl bir karşılık bulacağına çevrildi.