Van Gölü’nü kirlilikten kurtarmak için 2021 yılında başlatılan temizlik seferberliği hız kesmeden devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi ekipleri, göl tabanına çöken balçık ve atıkları temizleyerek bölgedeki ekosistemi yeniden canlandırmayı hedefliyor.

Temizlikte sona doğru yaklaşılıyor
Belediye ekipleri, 14 kilometrelik sahil şeridinde yürüttüğü çalışmalarda bugüne kadar 2 milyon 100 bin metreküp dip çamuru çıkardı. Projenin toplamında 2 milyon 800 bin metreküp çamurun temizlenmesi planlanıyor. Bu işlem, göl sularının daha berrak kalmasını sağlıyor ve koku oluşumunu engelliyor.

Arıtma tesisleri devrede
Sadece dip temizliği yapılmıyor, aynı zamanda şehirden göle akan atık sular da kontrol altına alınıyor. İleri biyolojik arıtma tesisleri, suya karışan azot ve fosfor gibi kirleticileri ayrıştırarak gölün doğal dengesini koruyor. Bahçesaray’da devam eden yeni tesis çalışmasıyla birlikte, Van’ın tüm ilçelerinde atık sular arıtılarak Van Gölü’ne temiz su verilmiş olacak.