Şanlıurfa’da gıda güvenliği denetimleri sırasında ekipler, halk sağlığını doğrudan hedef alan bir skandalı ortaya çıkardı. Zabıta ekipleri, bir toptancının son kullanma tarihi geçmiş ürünleri açık alanda sakladığını belirledi.
İhmalin boyutu ne kadar büyük
Eyyübiye Belediyesi ekipleri, rutin kontroller sırasında bir gıda toptancısının deposunu inceledi. Ekipler, açık alanda gelişigüzel stoklanmış yaklaşık bir kamyon dolusu içeceğin son kullanma tarihinin geçtiğini fark etti. Bozulmuş ürünler, halkın tüketimine sunulmadan zabıta tarafından hemen toplandı.
Peki bu durum sizi nasıl etkiler
Piyasaya sürülmek üzere olan bu ürünler, ciddi gıda zehirlenmelerine yol açabilirdi. Zabıta, söz konusu işletme hakkında yasal işlem başlattı ve tüm ürünleri imha etti. Uzmanlar, özellikle market alışverişlerinde son kullanma tarihini kontrol etmeniz konusunda sizi bir kez daha uyarıyor. Eyyübiye Belediyesi, benzer ihlallere karşı denetimlerini sıkılaştırarak sürdüreceğini duyurdu.