Hasat mevsiminin başlaması ve tarlalardaki ürün miktarının artmasıyla birlikte gözler Diyarbakır'daki anız yangınlarına çevrildi. Yetkililer, hem verimliliği düşüren hem de çevre felaketlerine yol açan bu alışkanlığın terk edilmesi için sahada denetimlerini sıklaştırdı.

Cezalar beş katına çıkıyor
Diyarbakır Tarım ve Orman İl Müdürü Adil Alan, yağışlı geçen sezon sayesinde bu yıl yüksek rekolte beklediklerini ancak hububat sapındaki artışın yangın riskini büyüttüğünü vurguladı. Anız yakanlara yönelik caydırıcı önlemler alındığını belirten Alan, dekar başına 698 TL olan cezanın, riskli bölgelerde beş kat artarak 3 bin 498 TL'ye ulaştığını duyurdu. Geçtiğimiz yıl 53 kişiye bu nedenle idari işlem yapıldı.

Toprağın bereketi kayboluyor
Alan, özellikle UNESCO Dünya Mirası Listesi'ndeki Hevsel Bahçeleri'ni korumak için çiftçilere mısır yerine daha az riskli alternatif ürünler ekmeleri çağrısında bulundu. Anız yakmanın toprağın organik madde miktarını yüzde 30 oranında azalttığını belirten müdür, çiftçilerin bu yöntemle aslında kendi bütçelerine ve toprağın geleceğine zarar verdiğini hatırlattı. 2024 yılında 17 kişinin hayatını kaybettiği yangın felaketlerinin tekrar yaşanmaması için tüm kurumlar teyakkuz halinde.





