Mehmet Salih Saltık, yedi ay önce Ağrı Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne geldiğinde durumu oldukça ağırdı. Beyin apsesi nedeniyle kafatası kemiği ciddi hasar gören 63 yaşındaki hastanın vücudunun sol tarafında felç gelişmişti. Uzun süren tedavi süreçlerinin ardından doktorlar, hastayı yeniden hayata bağlamak için riskli ama gerekli bir adım attı.
TIBBİ MÜDAHALE SÜRECİ NASIL İŞLEDİ
Op. Dr. Muhammed Serpi ve ekibi, önce yoğun bir antibiyotik tedavisiyle enfeksiyonu kontrol altına aldı. Ardından, kafatasındaki boşluğu kapatmak için Ağrı’da ilk kez sentetik bir materyal kullandı. Özel olarak şekillendirilen parça, hastanın kafatasına yerleştirilerek sabitlendi. Bu işlem, beyni dış etkenlerden koruyarak basınç dengesini yeniden sağladı.
HASTANIN BUGÜNKÜ DURUMU
Ameliyatın üzerinden geçen 20 günün sonunda Saltık, yeniden yürümeye ve sosyal yaşamına dönmeye başladı. Ailesi, umudunu kestiği günlerin aksine babalarının artık kendi ihtiyaçlarını karşılayabildiğini görüyor. Bölgedeki hastalar, artık bu tür ileri düzey cerrahi işlemler için başka şehirlere gitmek zorunda kalmayacak. Ağrı'daki bu başarı, yerel sağlık imkanlarının geldiği noktayı da gözler önüne seriyor.