Türkiye'nin en yüksek noktası Ağrı Dağı, kış mevsiminin sert etkilerini geride bırakarak kapılarını dağcılara açtı. Havaların ısınmasıyla birlikte zirveye ulaşmak isteyen yerli ve yabancı sporcular bölgeye akın etmeye başladı.

Zirvede hala kar var
Bulgaristan’dan gelen 10 kişilik ekip, rehberler eşliğinde 3300 metreden tırmanışa başladı. Ekip, yaklaşık 12 saat süren zorlu bir yürüyüşün ardından zirveye ayak bastı. Dağcılara rehberlik eden antrenör Selçuk Taş, zirve hattında hala 1,5 metre kalınlığında kar tabakası bulunduğunu ve bu yıl kar seviyesinin önceki dönemlere göre daha yüksek olduğunu vurguladı.

Dağcılık sezonu ne anlama geliyor
Bölge turizmi için büyük önem taşıyan tırmanışlar, yerel ekonomiyi de hareketlendiriyor. Dağcılar zirvede fotoğraf çekip günübirlik veya kamp yaparak dönüş yoluna geçiyor. Bazı dağcılar iniş sırasında yürümek yerine kar üzerinde kaymayı tercih ederek adrenalin dolu anlar yaşıyor. Sezonun geri kalanında havaların iyi gitmesi durumunda tırmanışların artarak devam etmesi bekleniyor.





