24 Haziran 2026, Çarşamba
Diyarbakır
Parçalı az bulutlu
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Amed TV | Van | Vanlılar bir yılda 32 ton ağırlıktan kurtuldu

Vanlılar bir yılda 32 ton ağırlıktan kurtuldu

Van İl Sağlık Müdürlüğü’ne giden 10 bin kişi, diyetisyen desteğiyle bir yılda toplam 32 ton zayıfladı. Bölgedeki obezite mücadelesi sonuç veriyor.

Van İl Sağlık Müdürlüğü’ne giden 10 bin kişi, diyetisyen desteğiyle bir yılda toplam 32 ton zayıfladı. Bölgedeki obezite mücadelesi sonuç veriyor.

Vanlılar bir yılda 32 ton ağırlıktan kurtuldu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Van genelindeki hastaneler ve sağlıklı yaşam merkezleri, obeziteye karşı yürüttüğü çalışmalarla dikkat çekici bir sonuca imza attı. İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki diyetisyenler, 10 bini aşkın vatandaşa özel beslenme programları hazırlayarak büyük bir başarı sağladı.

Ücretsiz destek sistemi nasıl işliyor

Vatandaşlar, kilo kontrolü veya kronik hastalıklarına özel tedavi planı için sağlıklı hayat merkezlerine başvurabiliyor. Diyetisyen Ebru Elbiz Seyhan, bir yıl boyunca 10 bin 200 kişiyi yakından takip ettiklerini belirtti. Uzmanlar, kişiye özel hazırlanan bu beslenme programları sayesinde toplam 32 bin 400 kilogram kaybı yaşandığını açıkladı.

Peki bu durum hayatları nasıl etkiliyor

Obeziteyle mücadele sadece tartıdaki rakamları değil, uzun vadede kalp ve şeker gibi kronik hastalıkların riskini de azaltıyor. Ücretsiz diyetisyen desteği alan Vanlılar, sağlıklı beslenme alışkanlıklarını günlük hayatlarının bir parçası haline getiriyor. İl Sağlık Müdürlüğü, ilerleyen süreçte daha fazla vatandaşa ulaşarak sağlıklı yaşam bilincini yaygınlaştırmayı hedefliyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız