Van genelindeki hastaneler ve sağlıklı yaşam merkezleri, obeziteye karşı yürüttüğü çalışmalarla dikkat çekici bir sonuca imza attı. İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki diyetisyenler, 10 bini aşkın vatandaşa özel beslenme programları hazırlayarak büyük bir başarı sağladı.
Ücretsiz destek sistemi nasıl işliyor
Vatandaşlar, kilo kontrolü veya kronik hastalıklarına özel tedavi planı için sağlıklı hayat merkezlerine başvurabiliyor. Diyetisyen Ebru Elbiz Seyhan, bir yıl boyunca 10 bin 200 kişiyi yakından takip ettiklerini belirtti. Uzmanlar, kişiye özel hazırlanan bu beslenme programları sayesinde toplam 32 bin 400 kilogram kaybı yaşandığını açıkladı.
Peki bu durum hayatları nasıl etkiliyor
Obeziteyle mücadele sadece tartıdaki rakamları değil, uzun vadede kalp ve şeker gibi kronik hastalıkların riskini de azaltıyor. Ücretsiz diyetisyen desteği alan Vanlılar, sağlıklı beslenme alışkanlıklarını günlük hayatlarının bir parçası haline getiriyor. İl Sağlık Müdürlüğü, ilerleyen süreçte daha fazla vatandaşa ulaşarak sağlıklı yaşam bilincini yaygınlaştırmayı hedefliyor.