TFF 2. Lig'e yükselerek büyük bir başarıya imza atan 12 Bingölspor, idari krizle sarsılıyor. Gerçekleştirilen olağanüstü genel kurulda hiçbir adayın çıkmaması üzerine kulüp yönetimsiz kaldı.
TFF 3. Lig'de elde ettiği şampiyonlukla taraftarlarını sevince boğan 12 Bingölspor, saha dışındaki belirsizliklerle gündeme geldi. Yeni sezonda 2. Lig'de mücadele etmeye hazırlanan kulüpte, 21 Haziran 2026 tarihinde düzenlenen olağanüstü seçimli genel kurul, beklenen sonucu vermedi. Çoğunluk şartı aranmaksızın toplanan genel kurulda, başkanlık koltuğu ve yönetim kurulu üyeliği için hiçbir isim adaylık başvurusunda bulunmadı.
Kritik süreçte aday çıkmadı
Sezonu zirvede tamamlayarak bir üst lige çıkma başarısı gösteren Bingöl temsilcisinde, genel kurul süreci adeta kilitlendi. Kulüp yönetimi tarafından yapılan resmi açıklamada, seçimli genel kurulun sonuçsuz kaldığı ve bu durumun tutanaklara yansıtıldığı ifade edildi. Mevcut tüzük ve yasal düzenlemeler gereği, divan heyeti tarafından mevcut yönetime yeniden seçim süreci başlatılması için yetki verildiği kaydedildi.
Özturan'ın kararı boşluk yarattı
Kulüpte uzun süredir başkanlık görevini başarıyla sürdüren Mehmet Engin Özturan, geçtiğimiz dönemde yaptığı açıklamayla görevini bırakacağını ve yeni dönemde aday olmayacağını kamuoyuna duyurmuştu. Özturan'ın bu kararı sonrası gözler yeni adaylara çevrilmiş ancak genel kurul günü kulüp yönetimine talip olan bir ismin çıkmaması camiada hayal kırıklığı yarattı.
Gözler yeni kongre tarihine çevrildi
Yaşanan tıkanıklığı aşmak için harekete geçen kulüp yönetimi, 30 gün içerisinde ikinci bir olağanüstü seçimli genel kurul düzenlemek için çalışmalarına hız verdi. Yeni kongre tarihinin önümüzdeki günlerde kulübün resmi sosyal medya kanalları üzerinden duyurulacağı belirtildi. Spor kamuoyu, şampiyon kulübün bu zorlu süreci nasıl atlatacağını ve yeni yönetimin kimlerden oluşacağını merakla bekliyor. Kulüp yetkilileri, üyeleri ve Bingöl spor camiasını, kulübün geleceği için sorumluluk almaya ve yönetime talip olmaya davet etti.