DEM Parti Ağrı Milletvekili Sırrı Sakık, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile gerçekleştirdiği görüşmede Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin (TBMM) yaz döneminde tatile girmemesi gerektiğini ve çözüm sürecine ilişkin yasal düzenlemelerin hızla hayata geçirilmesinin önemini vurguladığını söyledi.
Geçtiğimiz günlerde Türkiye basınında yer alan ve TBMM’nin çalışma süresinin uzatılabileceğine dair iddiaların ardından konuşan Sakık, sürecin ilerleyebilmesi için Meclis’in aktif rol üstlenmesi gerektiğini belirtti.
Sakık: Meclis tatile girmemeli
3 Haziran 2026 tarihinde Cumhurbaşkanı Erdoğan ile bir araya geldiğini hatırlatan Sakık, görüşmede çözüm sürecine ilişkin önerilerini doğrudan ilettiğini ifade etti.
Sakık, "Cumhurbaşkanı ile yaptığım görüşmede, Meclis’in tatile girmemesi ve yaz aylarında süreç için gerekli yasal düzenlemelerin yapılması gerektiğini söyledim. Daha sonra Meclis Başkanı da benzer yönde açıklamalarda bulundu. Ancak şu ana kadar Meclis’te somut bir adım atıldığını görmüyoruz" dedi.
TBMM’nin resmi bir karar alarak çalışmalarını sürdürmesini beklediklerini belirten Sakık, çözüm sürecinin ilerleyebilmesi için yasal zeminin güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı.

“Adım atma sırası Meclis’te”
DEM Parti’nin yeni bir siyasi ziyaret turu başlatıp başlatmayacağına ilişkin soruyu da yanıtlayan Sakık, partilerinin uzun süredir sahada ve siyasi temaslar içinde olduğunu söyledi.
Sakık, "DEM Parti ilk günden beri aktif bir çalışma yürütüyor. Ziyaret etmediğimiz siyasi parti neredeyse kalmadı. Yaklaşık 25 aydır halkın içindeyiz. Bundan sonraki süreçte adım atması gereken kurum Meclis’tir" ifadelerini kullandı.
“Kürt sorunu 100 yıllık bir mesele”
Kürt sorununun çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunan Sakık, meselenin tarihsel bir sorun olduğuna dikkat çekti.
"Kürt sorunu yüz yılı aşkın bir geçmişe sahip. Bu süreçte ret, inkâr ve imha politikalarıyla karşı karşıya kaldık. Ancak bugün gelinen noktada olgunlaşmış bir süreç söz konusu. Hiç kimsenin bu süreci görmezden gelme ya da erteleme hakkı yoktur" diyen Sakık, çözüm için Meclis’in sorumluluk üstlenmesi gerektiğini ifade etti.
Erdoğan görüşmesinin detaylarını paylaşmıştı
Sırrı Sakık, görüşmenin ardından sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda Cumhurbaşkanı Erdoğan’a halkın barış, demokrasi ve adalet beklentilerini ilettiğini açıklamıştı.
Paylaşımında, "Demokratik Toplum ve Barış sürecinin somut adımlarla ilerlemesine yönelik talep ve umutları aktardım. Ayrıca Ağrı başta olmak üzere bölgede yaşanan yoksulluk, sağlık hizmetlerine erişim sorunları, işsizlik ve göç gibi temel meseleleri de gündeme getirdim" ifadelerine yer vermişti.