24 Haziran 2026, Çarşamba
Diyarbakır
Parçalı az bulutlu
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Amed TV | Diyarbakır | Diyarbakırlı kadınlar topraktan şifa fışkırttı

Diyarbakırlı kadınlar topraktan şifa fışkırttı

Büyükşehir Belediyesi’nin atölyesinde eğitim alan kadınlar, 9 ay önce ektikleri tıbbi bitkileri topladı.

Büyükşehir Belediyesi’nin atölyesinde eğitim alan kadınlar, 9 ay önce ektikleri tıbbi bitkileri topladı.

Diyarbakırlı kadınlar topraktan şifa fışkırttı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Diyarbakır’da kadınlar, sadece evlerinde değil toprağın bereketinde de söz sahibi olmaya başladı. Kayapınar’daki 14 dönümlük alanda kurulan tesiste bir araya gelen kadınlar, aylarca süren sabırlı bir emeğin karşılığını ilk hasatla aldı.

Toprakla kurulan yeni bağ

Kadın Politikaları Dairesi Başkanlığı, kadınların hem sosyalleşmesi hem de ekonomik üretim süreçlerine katılması için bir atölye kurdu. Yaklaşık 150 kadın, 9 ay boyunca tıbbi nane, melisa, biberiye ve kekik fidelerine gözü gibi baktı. Bugün ise bu emekler, mis kokulu bir hasada dönüştü. Kadınlar sadece bitki yetiştirmeyi değil, bu bitkilerin doğru kullanımını ve geleneksel şifa yöntemlerini de uzmanlardan öğrendi.

Emeklerin hasat zamanı

Bu çalışma, kadınların doğayla olan ilişkisini güçlendirirken geleneksel bilgiyi de geleceğe taşıyor. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Uzmanı Sinem Akyol, yapılan işin sadece bir tarım faaliyeti olmadığını; kadınların birbirini destekleyerek güçlendiği bir dayanışma modeli olduğunu vurguluyor. Belediye, bu projeyle kadınların hem ekolojik üretime dahil olmasını hem de kendi deneyimlerini paylaşarak sosyalleşmesini hedefliyor. Peki, bu ürünler ilerleyen dönemde nasıl değerlendirilecek? Şehrin farklı bölgelerine yayılması beklenen bu üretim modeli, kadınların toprakla olan bağını daha da derinleştirecek gibi görünüyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız