Diyarbakır’da kadınlar, sadece evlerinde değil toprağın bereketinde de söz sahibi olmaya başladı. Kayapınar’daki 14 dönümlük alanda kurulan tesiste bir araya gelen kadınlar, aylarca süren sabırlı bir emeğin karşılığını ilk hasatla aldı.
Toprakla kurulan yeni bağ
Kadın Politikaları Dairesi Başkanlığı, kadınların hem sosyalleşmesi hem de ekonomik üretim süreçlerine katılması için bir atölye kurdu. Yaklaşık 150 kadın, 9 ay boyunca tıbbi nane, melisa, biberiye ve kekik fidelerine gözü gibi baktı. Bugün ise bu emekler, mis kokulu bir hasada dönüştü. Kadınlar sadece bitki yetiştirmeyi değil, bu bitkilerin doğru kullanımını ve geleneksel şifa yöntemlerini de uzmanlardan öğrendi.
Emeklerin hasat zamanı
Bu çalışma, kadınların doğayla olan ilişkisini güçlendirirken geleneksel bilgiyi de geleceğe taşıyor. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Uzmanı Sinem Akyol, yapılan işin sadece bir tarım faaliyeti olmadığını; kadınların birbirini destekleyerek güçlendiği bir dayanışma modeli olduğunu vurguluyor. Belediye, bu projeyle kadınların hem ekolojik üretime dahil olmasını hem de kendi deneyimlerini paylaşarak sosyalleşmesini hedefliyor. Peki, bu ürünler ilerleyen dönemde nasıl değerlendirilecek? Şehrin farklı bölgelerine yayılması beklenen bu üretim modeli, kadınların toprakla olan bağını daha da derinleştirecek gibi görünüyor.