22 Haziran 2026, Pazartesi
Diyarbakır
Açık
35°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Amed TV | Diyarbakır | Diyarbakır’da madde bağımlılığına karşı ortak mücadele: Yeni merkez kuruluyor

Diyarbakır’da madde bağımlılığına karşı ortak mücadele: Yeni merkez kuruluyor

DEM Partili belediyeler öncülüğünde Diyarbakır’da kurulacak Madde Bağımlılığı Danışmanlık ve Eğitim Merkezi ile bağımlılıkla mücadelede ortak bir koordinasyon ağı oluşturulması hedefleniyor.

DEM Partili belediyeler öncülüğünde Diyarbakır’da kurulacak Madde Bağımlılığı Danışmanlık ve Eğitim Merkezi ile bağımlılıkla mücadelede ortak bir koordinasyon ağı oluşturulması hedefleniyor.

Diyarbakır’da madde bağımlılığına karşı ortak mücadele: Yeni merkez kuruluyor
KAYNAK: MA/ Rukiye Payiz Adıgüzel

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri, madde bağımlılığıyla mücadele kapsamında yeni bir danışmanlık ve eğitim merkezi kuruyor. Belediye eşbaşkanları, bağımlılıkla mücadelede toplumsal dayanışma ve koordinasyonun önemine dikkat çekti.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ile ilçe belediyeleri, kentte giderek yaygınlaşan madde bağımlılığı sorununa karşı kapsamlı bir mücadele programı başlatıyor. Bu kapsamda kurulacak Madde Bağımlılığı Danışmanlık ve Eğitim Merkezi ile hem önleyici çalışmaların artırılması hem de bağımlılıkla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi amaçlanıyor.

18 Haziran’da alınan karar doğrultusunda hayata geçirilecek merkezde belediyeler, sivil toplum kuruluşları ve ilgili kurumlar ortak çalışmalar yürütecek. Proje kapsamında Diyarbakır’ın tüm ilçelerinde farkındalık, danışmanlık ve yönlendirme hizmetleri sunulması planlanıyor.

Madde bağımlılığıyla mücadelede ortak koordinasyon

Ergani Belediye Eşbaşkanı Şiyar Güldiken, bağımlılığın son yıllarda ciddi boyutlara ulaştığını belirterek, göreve geldikleri günden bu yana konuyla ilgili araştırmalar yürüttüklerini söyledi.

Yapılan saha çalışmalarında bağımlılığın gençler arasında yaygınlaştığının görüldüğünü ifade eden Güldiken, bu nedenle tüm belediyelerde meclis kararıyla bağımlılıkla mücadele çalışmalarının başlatıldığını dile getirdi.

Kurulacak danışmanlık merkezlerinin temel hedefinin toplumu bilinçlendirmek, farkındalık oluşturmak ve ihtiyaç duyan bireyleri tedavi süreçlerine yönlendirmek olduğunu kaydeden Güldiken, uzun vadede rehabilitasyon ve tedavi merkezlerinin de planlandığını belirtti.

Bağımlılık yalnızca uyuşturucu sorunu değil

Bağımlılığın sadece uyuşturucu kullanımıyla sınırlı değerlendirilmemesi gerektiğini vurgulayan Güldiken, sorunun aynı zamanda toplumsal sonuçlar doğurduğunu söyledi.

Bağımlılığın hırsızlık, şiddet, organize suçlar ve çeşitli sosyal sorunlarla bağlantılı olduğuna dikkat çeken Güldiken, toplumun tüm kesimlerinin bu mücadelede sorumluluk alması gerektiğini ifade etti.

Bağlar’da kullanım yaşının 9’a kadar düştüğü belirtildi

Bağlar Belediye Eşbaşkanı Leyla Ayaz ise yapılan saha araştırmalarında bağımlılık sorununun özellikle gençler arasında yaygınlaştığını gözlemlediklerini söyledi.

Ayaz, mahalle toplantıları ve aile ziyaretlerinde bağımlılığın en çok dile getirilen sorunlardan biri olduğunu belirterek, pilot bölge olarak belirlenen Qûrtepê Mahallesi’nde danışmanlık merkezi kurulması için çalışmalar yürüttüklerini kaydetti.

Merkezin yanı sıra belediyenin farklı birimleri tarafından ailelere ve gençlere yönelik bilinçlendirme faaliyetlerinin de sürdürüleceğini ifade etti.

İlçeler arasında dayanışma ağı kurulacak

Yeni model kapsamında yalnızca danışmanlık hizmeti verilmesi değil, ilçeler arasında ortak bir koordinasyon mekanizması oluşturulması hedefleniyor.

Belediyeler, ihtiyaç duyulan bölgelerde kültürel, sportif ve sosyal faaliyetleri ortaklaşa planlayarak gençlerin bağımlılıktan uzak tutulmasını amaçlıyor. Böylece her ilçenin ihtiyaçlarına göre farklı projeler hayata geçirilecek.

Dijital bağımlılık da mücadele kapsamına alınacak

Belediye yetkilileri, bağımlılık sorununu yalnızca uyuşturucu kullanımından ibaret görmediklerini belirtiyor. Teknoloji, ekran ve dijital medya bağımlılıklarının da gençler üzerinde ciddi etkiler yarattığına dikkat çekilirken, yeni merkezlerin bu alanlarda da farkındalık çalışmaları yürütmesi planlanıyor.

Yetkililer, gençlerin sosyal yaşamla daha güçlü bağ kurabilmesi için kültür, sanat ve spor faaliyetlerinin artırılacağını ifade ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız