Mevsim normallerinin üzerine çıkan hava sıcaklıkları bölge genelinde yaşamı zorlaştırırken, Diyarbakır’da termometreler 35 ile 44 derece arasında gidip geliyor.
Diyarbakır ve çevresinde etkisini artıran aşırı sıcak hava dalgası, günlük yaşamı olumsuz etkilemeye devam ediyor. Meteoroloji verilerine göre, bölge genelinde hava açık ve az bulutlu seyredecek olsa da, sıcaklıklar mevsim normallerinin 2 ila 4 derece üzerinde seyrediyor. Uzmanlar, özellikle açık alanda çalışanlar ve tarım işçileri için hayati risklere dikkat çekiyor.

Bismil 44 dereceyle listenin zirvesinde
Diyarbakır’ın ilçeleri arasında en yüksek sıcaklık Bismil’de kaydedilecek. İlçede hava sıcaklığının 44 dereceye ulaşması beklenirken, merkez ilçelerde ise bu değerlerin 38 ile 39 derece bandında kalacağı öngörülüyor. Kentin en serin noktası ise 35 derece ile Ergani olarak belirlendi. Çınar 40, Hani ve Dicle ise 39 dereceyle sıcaklığın en yoğun hissedileceği yerleşim yerleri arasında yer alıyor.
Toz taşınımı ve sağlık riskleri
Sıcak havanın yanı sıra bölge genelinde hafif toz taşınımı bekleniyor. Uzmanlar, özellikle solunum yolu rahatsızlığı, astım ve alerjisi olan vatandaşları uyararak, dışarı çıkarken maske kullanmaları ve mümkünse kapalı alanlarda kalmaları konusunda ikazda bulunuyor. Toz taşınımı nedeniyle görüş mesafesinde yaşanabilecek düşüşler, sürücüleri kırsal yollarda daha dikkatli olmaya zorluyor.